VECKA 12

Hej igen!
Så fort tiden går... jag hade inget speciellt att tillägga förra veckan utan allt flyter på som vanligt. Men under utvecklingssamtalen så förstår jag att det är flera av UNGDOMARNA som läser vad som ska ske under veckan och DET gillade jag. Därför ska jag försöka hålla igång varje vecka.

 

Vi fortsätter våra samtal denna veckan och det är så himla kul att träffa både ungdomar och föräldrar på ett annat sätt än bara i skolsalen i ett lärande. Jag har under mina samtal hittills märkt en härlig stämning mellan föräldrar och barn. (Här var jag tvungen att skriva barn kände jag) Ungdomarna visar en stor insikt i sitt egna lärande och vad som krävs, behövs eller bör fokuseras på av egen maskin. De vet vad de missat, vad de kan , vad de kan göra bättre. Många härliga leenden och fantastiska samtal. Vilken förmån man har, som får umgås med dessa ungdomar!!!

 

Jag har faktiskt även glädjen (tar mig den tiden) att vid en hel del tillfällen träffa ungdomarna på rasterna, luncherna och bara när man är ute i korridorerna och de är alltid så trevliga, frågar, pratar om allt möjligt, skrattar och delar med sig av livet. Visst händer det att tråkiga stunder inträffar men jag tror på en filosofin att om man har en bra relation till sina elever så är det lättare att dela både glädje och sorg.
Läxor i veckan är som vanligt men några läxor är prov istället. Som matten på fredag och några av språken. I so fortsätter vi läsa om kristendomen. I engelskan jobbar de med "En favoritplats" i svenskan jobbar vi på med "kändisen".

 

Ha en bra vecka!
Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0