Vecka 5

Jaha, så är föräldraveckorna här. Det ska bli mycket trevligt att möta er föräldrar tillsammans med ungdomarna. En del ser fram emot det andra är nog lite mer stressade. Vi har en enkät i alla fall, som vi önskar att ALLA föräldrar fyller i så vi ser hur ni uppfattar era barns lektioner och skola i allmänhet.

 

Veckan är en vanlig vecka och jag vet att några har prov att vänta. Men så är det ju alltid. I svenskan fortsätter vi jobba med adjektiv och jag hoppas de kommer ihåg att ta med sig var sin tidning att klippa i. Påminn gärna! De flesta hade glömt det i fredags.  Just nu håller jag på att läsa igenom deras texter om det uppdrag de skulle utföra som jag skrev om redan förra veckan. Jag håller även på med att skriva in lite omdömen i Unikum om detta.

 

På tisdag denna vecka så får vi på Apelskolan en ny syslöjdsfröken då Anita Dahlbom Karlsson går i pension och Ingela tar över. De flesta eleverna känner Ingela sedan tidigare då hon jobbat med de yngre barnen förut. Vi hoppas att detta blir en smidig övergång då Ingela jobbat parallellt med Anita nästan hela månaden.

 

Kommer inte på något speciellt mer som sker, utan alla läxor är som vanligt. Matte till fredag, engelska till onsdag.

 

Hälsningar Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0