SKOLSTART IGEN!

 

Hej igen!

 

Nu är det dags att gå upp tidigt igen och inte kunna sova så länge man önskar. Vi lärare började jobba i fredags och det var rätt skönt att vara tillbaks i skolan. Hoppas ni tycker detsamma, men jag undrar jag. Ni föräldrar tycker nog det är skönt att få upp barnen igen.

 

Vi börjar som vanligt på måndagsmorgonen med en samling. Dagen blir en helt vanlig skoldag och likaså veckan.

 

På svenskan ska vi börja med ett läsprojekt så det blir lite annorlunda än tidigare. Detta är något som svensklärarna i Beta upptäckt vara ett bra sätt att jobba med ämnet svenska så jag ska testa detta. Vi kommer att läsa texter och fördjupa oss i VAD vi läser, vilka bilder vi får, vilka frågor vi ställer oss. Kan vi dra paralleller till andra texter...osv.

 

I SO pratade Sofie om att jobba med historia och PJ med religion. Vad jag vet så fortsätter alla de andra som vanligt.

 

 

Om det blir förändringar så kommer jag att skriva det här.

 

 

Välkomna tillbaks.

 

 

Marie och Petter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0