Vecka 36

Jaha, nu har jag äntligen fått träffa "betasexans" trevliga föräldrar för vi hade ett föräldramöte igår. Först samlades alla Betas föräldrar i matsalen för lite gemensam information och sedan samlades 6:ans föräldrar i Rosenbad som blivit "vårt" hemklassrum. Jag hade mycket att informera om och alla föräldrarna var lika tysta som sina barn vid genomgångar...

Det som gladde mig mest var att det bildades en "aktivitetsgrupp" av föräldrar som ska försöka ordna en aktivitet för 6B:s elever och föräldrar någon gång under denna terminen. Nästa termin hoppas vi på fyra andra från ett annat område. Så nu väntar vi med spänd förväntan på vad "Ullaredsgruppen" kan hitta på. Just i skrivande stund kommer jag inte ihåg namnet på mammorna som var snälla att starta upp detta men jag återkommer för lappen ligger i skolan.

Vi har börjat komma igenom studieteknikkursen och går in på slutuppgiften som är en berättande text om eleverna själva. De har alla nu gjort var sin tankekarta med massor av nyckelord för sin kommande text. Några hann starta upp idag och vi fortsätter hela nästa vecka. Slutdatum är en inlämnad text senast fredagen den 17 september.

Petter har tyvärr varit sjuk denna vecka och klassen har haft vikarie i både matte och idrott. Har i skrivande stund inte någon information om läxa eller uppgifter till fredagen, men detta fixar Petter när han är tillbaks. Jag hoppas att jag från nästa vecka ska kunna skriva in om de olika läxorna.

Språkvalen ska nu vara gjorda och sista dagen för inlämning är den 9/9. Jag hoppas att ni alla gjort val som känns bra. Start för de nya valen är på måndag v 37 så jag hoppas grupperna blir klara senast fredag. Då kan jag lämna besked på svenskan på fredag eller på mentorstiden på måndag.

Till alla föräldrar så riktar jag ett STORT TACK för tisdagen och jag ska nu sätta mig och göra en sändlista så ni får information hemskickat på mailen när det kommer information som berör oss/er alla.

Hej och tack.

Marie

Ps. Philip gjorde en rolig iakttagelse idag;

Marie, nu har du ju en plasttumme. Till saken hör att de trodde jag skulle få en plasttumme när jag opererade min vänsterhand. Jag hade berättat att jag hade en titanprotes i den högra. Nu blev det bara en upprensning i leden men en tumme I plastgips. Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback