PEACE ONE DAY

Hej igen.

Jag missade att jag skulle skriva något om Peace one Day. Men idag har alla skolans elever plus några av 1-3 varit med om att manifestera för fred. Vi har haft en temadag och vi har tittat på film, vi har arbetat i grupper (alla har valt efter eget intresse) och haft lekar på fotbollsplanen.

Efter maten samlades vi och tillsammans med poliseskort fick vi promenera ner genom Ullared och bort till Gekås där vi hade sånger, dikter och tal. En mycket trevlig dag. Alla ungdomarna har varit så duktiga och gjort vad de ska. Nu har vi börjat bli klara med första "kursen" i svenska och jag har fått in allas böcker med en berättande text om sig själv. Ikväll ska jag försöka läsa igenom de flesta. Vi fortsätter nu med lite om skiljetecken.

Veckorna springer iväg och vi börjar närma oss utvecklingssamtalen. V 42-43. Vi kommer under veckan skicka ut lappar där föräldrar kan skriva in önskemål om lämplig tid för samtal.

Läxdagarna är som vanligt. Till onsdagar och torsdagar.

Vi har pratat i klassen vid flera tillfällen om hur man är som kompis och att man måste ta ansvar för sitt eget sätt. Det är inte ALLTID en utpekad är den som startat en konflikt. Men det är väldigt lätt att glömma sina egna ord och säga att det var någon annan. Jag skulle uppskatta om ni vuxna samtalar med ungdomarna om att ta ansvar för sina egna handlingar. NU menar jag ingen speciell och jag menar i allmänhet. Det är ju vi vuxna som måste ta ansvar och visa hur man beter sig. De gör inte som vi säger utan som vi gör. Vi pratar lite om detta i livskunskapen.

Hoppas nu att det blir bilder i tidningen från vår lilla "manifestation" idag.

Jag har snart fått svar från flertalet av er föräldrar om mailet jag skickat för att testa maillistan. Det verkar fungera. Ni som fått hem en Unikumlapp bör lämna in den så vi får även det att fungera till utvecklingssamtalen.

Jag måste få säga att det är en ära att lära känna era fantastiska ungdomar. Hälsningar Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback