LOOOOOOV

Jaha, så var lovet äntligen här. Veckan har varit bra med en vinnande 6B i "Fair play cup" i onsdags. De var fantastiskt duktiga. Alla kämpade och killarna och tjejerna hejade på varandra så det stod härliga till. Vilket gäng... När någon gjorde mål lät det som om taket skulle lyfta. Tur att vi ska byta hall snart. Jag var där och skulle ta kort...vilket jag också gjorde, men min kamera pajade och korten är nog borta. Min kära sambo ska försöka hjälpa mig och se om vi kan rädda något. Om klassen får åka iväg och spela i cupen eller om vi får besök kommer det besked om senare.

 


Vi avslutade veckan med lite film och lite fika som killarna och tjejerna infört. Vi satsade tio minuter av lektionen och tio minuter av tiden innan bussarna skulle gå. De önskade en trevlig avslutning på veckan för gemenskapens skull och fyra ungdomar (två killar och två tjejer) fixade fika till alla oss andra. Killarna hade bakat hemma och tjejerna hade handlat. Fyra nya anmälde sig och vi fortsätter väl efter lovet. Det blev lite rörigt och lovet hägrade men vi genomförde stunden enligt planen. Noa tyckte det var lite rörigt och alla fick sätta sig på sin egen plats för att vi skulle få lite ordning. De bjöd runt och var härligt trevliga.

 

Klassföräldrarna har nu hittat en aktivitet som verkar passa de flesta. Klassfest med bowling i Varberg den 14 november kl 13.00. Så nu hoppas vi på uppslutning av flertalet. Alla ungdomarna har en inbjudan med information med sig hem idag fredag.

 

Jag återkommer med mer information. Ha nu ett bra lov bästa 6B... /Marie och Petter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0