1 Advent...

Jaha så är den äntligen här... jag menar inte snön utan jag menar tiden då vi kan tända upp stjärnor, ljusstakar i fönstren, tända ljus och bara vara tillsammans med människor man trivs med. Jag har lyckats få i ordning alla mina fönster och jag är lugn inför helgerna.

 

Under vekan som gick fick vi klarat av svenskans "sinnearbete" och på måndag börjar nu en vecka med skrivande på datorn i programmet Pages. Jag har tänkt att alstren ska sättas upp. De ska jobba två och två och de ska få välja vem de vill jobba med själva. Kursen avslutas med ett ordkunskapsprov som de själva valde att göra på onsdagen den 8/12. De har fått träna på ett häfte med nya ord och vi har läst och pratat om ord allt för att utöka ordförrådet.

 

Vi avslutar ju varje fredag med "klassens fika" och det går bättre och bättre med organisationen. Vi hade en mycket trevlig stund i fredags. Eleverna är jätteduktiga på att fixa till lite fika snabbt.

 

Det kommer bli redovisningar av Hemarbetsdagen med HELA Beta under veckan, förhoppningsvis under måndagen. Men vi är många som konkurrerar om tiden.


Klassen har röstat fram två klasskamrater till Kamratstödjare men de är ännu inte tillfrågade så det ska göras officiellt på måndag under mentorstiden.

Vi får se om det blir mer info under veckan.


Marie


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0